Dag 1 + 2 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van dimka - WaarBenJij.nu Dag 1 + 2 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van dimka - WaarBenJij.nu

Dag 1 + 2

Door: Dimka

Blijf op de hoogte en volg

11 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Gisteren na een vlucht van 10 uur landen we op t vliegveld van LA. 11.45 amerikaanse tijd! Het is hier 9 uur vroeger dan in nederland. Vanaf t vliegtuig worden we richting het Queen Marry schip gebracht waar we de afgelopen en aankomende nacht zullen verblijven. Het schip is groter dan de titanic, 310m lang. Ik heb smiddags een wandeling gemaakt langs longbeach en de vuurtoren. Savonds kon ik mn ogen niet meer open houden en ben dus op tijd gaan slapen. We rijden vandaag rond 8.30 vanaf longbeach naar het centrum van LA. Het is hier 35 graden. Na een uurtje rijden komen we binnen in het centrum en rijden we langs alle grote flatgebouwen, waarin alle grote banken en verzekeringsmaatschappijen zijn gevestigd. We stoppen bij de Walt Disney Music Hall, waar we de tijd krijgen om fotos te maken van t overweldigende gebouw. Op de plaza naast de hall treffen we een fontijn in de vorm van een roos. Deze is geschonken en betegeld in mozaik met delfs blauwe tegeltjes. We rijden met de bus door naar El Pueblo de Los Angeles. Hier vind LA zijn orginele oorsprong. We bezoeken in deze straat een markt, welke een mexiaanse indruk geeft. Rond half 11 rijden we verder richting het eerste echte hoogtepunt. Hollywood.. wauw wat is t gaaf om de letters HOLLYWOOD te zien verschijnen op de berg. We zijn uitgestapt in de walk of fame, waar er stervormige tegels in de vloer zijn gelegd met namen van beroemdheden. Zn stervormige steen kost 30.000 dollar. Het geeft de indruk alsof ik in een film sta. Ik loop langs het chinese theater waar filmpremieres plaatsvonden en voor het chinese theater liggen in de grond gemetselde voet en handafdrukken van onder andere michael jackson. Na fotos te hebben gemaakt van de stervormige stenen van Jackson en Monroe heb ik mn eerste echte amerikaanse starbucks gehaald en ben ik rustig terug naar de bus gelopen. Ik heb nog even kunnen genieten van de al het glitter en glamour, het El Captain theater en de sterren van beroemdheden. We rijden door Beverly hills, de woonplaats van onder andere Madonna, richting t getty museum en santa monica. We passeren Rodeo Drive. De exclusiefste winkelstraat van LA en dat is ook te zien aan de super mooie autos die in deze straat geparkeerd staan. Met een treintje rijden we de berg op die ons naar het getty museum brengt. Ik ben zelf geen museumfan maar t uitzicht op LA en de oceaan is vanaf dit punt uniek en zeer bijzonder. Gelukkig reist er een gozer van 33 mee die ook geen museumfan is dus we hebben mooi in de schaduw kunnen chillen. Het is hier echt heeeel warm! Aangekomen op de pier van Santa Monica, een stuk minder warm overigens, maken we een wandeling over de beruchte pier. Hier bevind zich het pacific park met ondere andere een achtbaan en reuzenrad (op de pier ). Voor de gta kenners komt zn pier best bekend voor. LA is gta in het echt! Ik sluit deze dag af samen met een vrouwelijke reisgenoot in een restaurant gelegen aan de third street promenade. Dit is de beroemde straat 'boulevard' van Santa Monica, waar muzikanten, restaurantjes, winkels, cafees en discotheeks een deel van uitmaken. Rond 8 uur zijn we terug in het hotel. Voldaan maar terug kijkend op een geweldige dag! Fotos post ik als ik wifi heb. Goodnight!

  • 11 Oktober 2015 - 08:29

    Els:

    Hoi Dimka, fijn dat alles goed is verlopen, heel leuk je reisverslag, ik ben benieuwd naar de foto's en ik ben eigenlijk een beetje jaloers

  • 11 Oktober 2015 - 09:50

    Henriette:

    Wat is dit toch leuk om mee te mogen maken kippevel gevoel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 02 Okt. 2015
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 2173

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2015 - 26 Oktober 2015

Amerika

Landen bezocht: